Wednesday 21 September 2011

BABY, BABY, BABY BABY OHHHHHHHHH..


baby? :)) sape yang tanak dipanggel MAMA, MUMMY, UMMI, IBU or anything. rugi gileh if ade perempuan yang cakap 'tanak anak sebab nanti body shape berubah' 'hilang cutting then susah nak pakai straight cut or skinny jeans or what so ever' better tukar jantina lah. even insan yang bernama lelaki pon ade perasaan nak anak, inikan pulak perempuan. and paling rugi sebab korang takde penyambung keturunan. kesiann. anak kan anugerah dari Yang Maha Esa. orang tua tua cakap, makin ramai anak makin tambah rezeki. a'haa :D haha! tapi kalau ramai pon, tanggungjawab mendidik mestilah wajib ade. jangan pakai istilah, tau buat anak jew. tak patut tau, tanak tanak, tanak macam tue ok. aku ingat lagi ape mama pernah cakap 'bila dah ade anak kite tak boleh abaikan, anak tue anugerah, kena didik sebaik mungkin. kau ingat senang kew kak nak jadi mak bapak nie. ape anak buat sume atas bahu kite orang tau tak. sebab tue kadang kadang mama membebel, bukan saja saja tapi ade sebab. dari kecik lah nak didik, kalau dah besar mana nak lagi denga cakap' dah jelas sangat, tanggungjawab yang sangat besar. dulu, aku suke masam muka if tak dapat ape aku nak. aku susah nak faham, carik duet tue bukan senang. bila aku dah besar panjang sekarang, dah mule bekerja, aku faham. penat nye badan kena kerja hari hari, kalau tak kerja takde duet. and aku dah faham, macam mana tanggungjawab sorang lelaki yang dah berkahwin nak carik duet untuk sara family semua. dan bukan mudah jadi suri rumah sepenuh masa, mengadap kerenah anak anak yang macam2. maybe if tak kuat iman, haa tue lah yang kelua paper sampai bunuh bunuh. tertekan! just imagine, SEORANG IBU kena hadap perangai anak anak setiap hari. macam aku, mama hadap perangai kite orang 4beradik jelah. itu pon banyak bersabar. hehe. ini kan pulak yang ade anak lebih 5orang. betape strong nye mak mak kite okay. pengajaran nya, elakkan lah diri dari jadi anak derhaka. ME TOO!



eh apahal comel sangat hah?! ure lips so sexy my babe :D comel kan, bile tengok budak budak buat muka. rasa nak gigit, cubit and macam macam lah. grrrrr! inginkan anak seperti ini? pandai pandai lah berusaha carik pasangan hidup yang ummphh. hahah! semoga berjaya.



teringin nak jadi macam nie bila masa nya dah tiba. and i hope i will :) bukan gatal ok, i really love kids. ade baby sendiri, mandikan baby, menyusukan baby, maen maen dengan baby, layan baby bile menangis, dukung baby, tido dengan baby and macam macam lagi. and paling seronok, bile bangun pagi, ade baby sebelah kita. ohh, dah tak mampu nak cakap macam mana perasaan. arghhhh, sumpah best gileh :D haaa.



and for sure, I will be THE NEXT TOP MUMMY for my children! haha.
joli dengan pitt sweet gileh ade anak ramai ramai. anak angkat, anak sendiri, kembar diorang lagi. inspirasi sangat dah untuk aku akan datang. haish :) alangkah indah kalau masa dapat dicepatkan. habes belajar cepat, kahwin, ade anak. kan senang, tayah tunggu lelame. ahah. kalau lah kau meyna yang dukung anak macam tuh, and pegang tangan anak yang laen? kan seronok. haha. buat masa sekarang, gua happy pikir pasal budak budak jeh, tapi kalau pikir pasal BAPAK BUDAK, gua rasa nak muntah. eh tak tau lah kenape boleh jadi macam tuh -.- kenyataan nya sebab nak carik bapak budak lagi susah, bukan macam tukar baju okay. ilovekids, yes, I DO! :)

No comments:

Post a Comment