Wednesday 19 October 2011

SEBENARNYA RINDU!


Memang lah simple tapi adakala bila dah serabut sangat memang muncul lah words'complicated' tu. tapi kita kena ingat, jangan sekali-kali give up! tapi benda yang complicated sangat dalam life aku sekarang, aku dah pandai datang lambat pergi kerja. ok listen, bukan saja buat pandai tapi aku dah tak boleh buat apa weh, pergi kerja naik bas iaitu sebuah pengangkutan awam di Malaysia. jadi, kalau dah stop stop amik orang sana sini. and berhenti terlampau lama takan aku nak marah kot. fine, aku kena faham. tapi bas tu sampai berhenti almost 10min dekat satu tempat yang konon ramai orang. padahal, alaa haiii. bahang aku bila jadi macam nih weh. benda nak jadi pekerja paling cemerlang, see dah cacat dah kedatangan aku. bhaha. eh tapi boleh kira ok berapa kali aku lambat. tak cukup 10 lagi. that's mean, aku masih cemerlang. haha! stop pasal kerja.


Kita cakap pasal sekolah (rindu T_T) masa sekolah aku paling malas nak lambat. you know wy? SEBAB GATE NAK MASUK TIME DATANG LAMBAT JAUHHHHHHH DEKAT DEPAN BERBANDING GATE KECIK (second gate yang dekat) itu baru alasan pertama. dan alasan kedua, aku sentiasa pakai stokin bercorak, bercolor bagai. konon meriah lah kan. haha. sumpah weh, aku benci pakai long socks color putih tu dengan panjang sampai betis. elakkan lah elakkan. memang aku akan spare socks lain dalam beg. dah dah, jangan nak mengutuk pulak beg aku bau stokin. benda hari isnin jeh aku akan spare socks, so bila isnin semua baru dan bersih. takde istilah bau longkang ok. haaa. kadang2 berani gak ambik risiko pakai socks pelangi hari isnin tapi oh come on, tak pernah kantoi ok. back up baik punya dari member ke member. haha. *kenapa lah perangai mcm nie ah dulu* haha. panjat pagar? fine, sekali je. lepas tuh insaf, kena marah dengan ex T_T bukan cikgu yang dapat tau, tapi ex yang dapat tau. gileh tah mana dia dapat information. pfftt -.-  



ponteng kelas? usah ditanya. tapi aku merasai lah pengalaman yang tak sepatut nya tu. fyi, ini bukan benda yang patut dibanggakan. tapi bila pikir pikir balik, tak elok ok. dulu masa sekolah tau nak seronok jeh. nasib baik lah perangai tu semua stop since aku jejak form4 :) aku stop sebab, aku takut masa depan aku teghok bila aku buat perangai macam tu. aku tanak cikgu benci weh. nnti ilmu tak berkat. mentor aku sampai habis sekolah, ustazah hasliza. dia paling rapat dengan aku. ramai murid cakap, dia cikgu paling kerek. mula mula aku pon anggap macam tu. sebab kalau tengok cara dia pandang, pergh pls jangan cakap saya ade buat salah. sampai macam tu sekali uolls. makin lama aku kenal dia, makin aku sayang dia. dia lah cikgu pend.islam aku time f3 and f5. dia tak kerek langsung pon. baik weh, baik sangat. rindu dia T_T dia panggil aku 'amal' singkatan dari nama amaleena. moga satu hari nnti, aku banyak lah buat amal. hehehe.



habit paling selalu sekali terjadi dekat sekolah:
=> wajib pergi toilet after 30min time subjek yg boring except account sbb nanti takut tak faham dan susah catch up. (habes aku)

-

=> beli makanan and then bawak masuk class, letak dalam laci (pasti ramai yang buat jugak)

-

=> pegang pen seumpama nak menulis nota padahal salin lirik lagu, ukir nama tah apa apa.
(pandai jadi hipokrit, heyh)

-

=> buku teks sejarah ditegakkan, kepala makin lama makin lentok dan zZzZzz
(sesungguhnya, mata aku paling mengada tetiba time sejarah, tah ape kena lah)

-

=> focus 100% time subjek account and math. i♥calculatesub!
(sub lain focus jugak lah kan tapi tak nerd macam sub diatas lah. haha)

-

=> suka duduk mengadap meja belakang *meja zin* bila buat kerja.
(dia paling rajin, dan paling cepat siapkan kerja dan memang terdorong lah nak cepat siap)

-

=> bila bosan gile, pandang belakang and buat muka toya. bila member gelak, cepat2 pusing depan and dia yg kena tegur dengan cikgu bukan aku. HAHA!
(aku duduk barisan ketiga drpd 6barisan. so, gua tengah2 boleh kacau sapa2. haha. heaven!)

-

=> nak melepak jeh dekat meja ainina and aqilah, meja dorang belakang sekali. so, luas kawasan nya. duduk lantai pon apa ada hal. hehe.

-

=> sub sc duduk belakang sekali dekat lab. sbb yang depan sume dah dirembat. so, kami ber-6 iaitu, ainina, mira, aqilah, zinn, suraya dan saya. memang akan tercampak belakang sekali. sob sob.

-

=> cikgu sc aku mengajar sleng terengganu, jadi nak tak nak kena paham lah. tapi dia best, kelakar oh :D
dan selalu marah kami ber-6 padahal baik tauu. tak faham saya!

-

=> paling seronok kalau dapat pergi library, dapat baca. baca majalah, buku rujukan tak berusik. hehe.
(tempat ber-air cond mmg seronok lah, kadang sampai tertidur)

-

=> sub pend.islam ada PAFA kan, yang ni ikot mood jugak. kadang jadi org paling awal pegi menghafal, kadang jadi paling malas sampai kena panggil nama dengan ustazah. hee.

-

=> paling best time puasa, ada tadarus al-quran. serious best dapat baca ramai2. aku mcm biasa lah sentiasa ber-6 walau buat apa pon.


Act, zaman sekolah paling best weh. aku tak rindu sekolah tapi aku rindu rutin tiap tiap hari dekat sekolah. ape aku buat dari pagi sampai balik sekolah. itu sebenar nya yang aku rindu sampai sekarang atau mungkin sampai bila bila (: cukuplah aku pung pang pung pang sampai takat nih. take care, assalamu'alaikum.

No comments:

Post a Comment