Wednesday 5 October 2011

PERIHAL MATA PELAJARAN BM!

Pertama sekali, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana membaca, saya hanya .............. INTRO yang menjengkelkan lah meyna -.-' silap silap, assalamu'alaikum, moga anda diluar sana sentiasa dalam keadaan yang sihat hendaknya. saya disini sihat belaka. macam karangan kan? dahulu bila cikgu menyuruh membuat karangan, minit-minit terakhir baru hendak dibuat. macam biasa, cikgu yang ajar aku sepanjang sekolah baik baik lah kan, banyak bersabar. dan bagi tempoh masa yang agak lama untuk menyiapkan sebuah karangan. tapi didalam peperiksaan hanya memberi masa 2jam sahaja untuk menyiapkan karangan. kejam sungguh. sudah laa aku tidak puitis sama sekali. kalian, aku tidak minat sastera. aku boleh membaca dan mengulangkaji macam biasa tapi jauh di lubuk hati aku. baiklah, memang tidak faham! sastera bahasa yang indah murid-murid, jika kamu benar benar memahami, maka cemerlang lah bm kamu. tapi tapi bahagian pemahaman komsas jela. haha. macam biasa lah, cikgu sentiasa menyokong dari belakang. para pelajar jeh yang degil semacam. konon tidak minat, tidak faham langsung kot, dahhhhhhhh malas lah baca. bahasa dalam sangat lah. alasan ini memang aku kerap dengar sejak tingkatan1. siapa lagi kalau bukan dengar dari kawan terdekat dan aku juga lah kot. sepanjang 5tahun aku sekolah menengah, aku hanya mengingati sinopsis 'bukit kepong' sahaja. yang lain mana? tajuk buku pon aku tidak ingat sudah apatah lagi isi yang dalam dalam. memori dalam kepala akan diformat setiap tahun, maka akan terpadam lah yang lepas lepas. macam mana jawab SPM kalau lupe pelajaran tingkatan4? soalan yang bijak! cikgu selalu berkata 'korang, kalau nak berjaya kena berusaha, mesti jadi rajin, jangan belajar dekat sekolah tapi balik rumah, buku dalam beg jeh terperuk' ape kata kunci dia? RAJIN kan. kalau orang yang pikir masa depan, tanak bazirkan duet mak ayah dia, pasti akan berusaha separuh mati. percayalah *tangan didada kepale tunduk*

baku nye??
act, aku rindu nak belajar bm macam dulu.
entah kenape, sejak dua menjak nie aku selalu hantar mesej yang berunsur sastera dekat kawan2 aku.
yang jadi mangsa macam biasa lah ainina. hahah
bia bia, sekali sekala annoying, bukan luak pon. haha

to: puan rozita (f2), puan noriyati (f3), cik suhaila (f5)
alaaaaaaaaaaa, nama cikgu bm form1 dengan f4 lupe laaa. arghh! 
TERIMA KASIH CIKGU! :)

bukan tunggu hari guru jeh nak appreciate. see, lepas hari guru pon boleh appreciate what? tata.


No comments:

Post a Comment