Friday 28 October 2011

HARI KHAMIS YANG PANJANGGGGGG!

BILA OFF DAY HARI KHAMIS? APA AKAN JADI PADA DIRI si penaip nih? walaupun satu hari tapi itu jelah masa nya untuk aku jadi paling kuat merayap, paling kuat menghabiskan duit dan bermacam palng kuat lah. lagi lagi kawan tengah cuti sem, aje memang mengundang tidak lekat di rumah laa. hoo yeahh! macam biasalah, niat nak bangun awal dah mulia sangat dah. tapi itu semua macam angan angan jeh. haih, pls lah meyna. 10.20am tersedar! what? adamaya dah start, pergh tertinggal 20min lah cerita dia. arghh! ingatkan terkejut sebab tersedar lambat =='




Dah habis layan cerita tu, apa lagi, mandi lah siap siap. dah tiba masa nak keluar. temu janji dengan suraya anuar. iye, si putih yang sudi menemani aku untuk keluar pergi curve untuk cari kura-kura yang aku nak hadiah kan dekat adik manis aku sempena hadiah hari jadi dia. *ayat baca dalam satu nafas tanpa memanjangkan harakat bacaan* semputt! HAHA. suraya bawak afiq, bf tersayang dia keluar sekali, sweet2 depan aku. fine, aku sengsorang. acane nak cweet cweet? haha. nvm, aku happy tengok korang bahagia :) tesco bersambung curve, curve bersambung ikano, ikano bersambung e@curve. satu jeh aku jumpa kedai haiwan T_T sedih okay. usha punya usha, kura kura tak jual. yang jual pon jenis kura kura dari mana tah, ala yang cengkerang bulat besar mcm bukit tuh. rm500! apak dia lah. ''tasik mana lah nak survey nak rembat kura kura nie, kata amalina didalam hati. monolog sudah!'' dah takde kan, takan nak berguling tanda protes. biakan dulu laa.




Next plan, movie! dah lama sangat tak tengok movie okay. tiket wayang dah terhenti koleksi nya semenjak dari bulan 8, masa bulan puasa. tapi, masih bertapi yew. membeli makanan, makan adalah paling wajib. boleh pulak time keluar tuh dah ngam ngam lunch our, perut dah menjerit mintak diisi. okay okay, kaki melangkah ke subway. dah lama tak makan, tiba tiba subway dalam ingatan. nak pilih menu yang mana pon aku dah macam batak tak sabar nak makan. aku takut bila perut aku kelaparan. aku rasa macam digerudi dari dalam dan lapisan perut makin menipis. akhir sekali hanya tinggal ----> RANGKA! nampak tak? imaginasi aku kuat sangat dah tuh =='




Moh cerita pasal movie apa aku tengok semalam. benda aku nak tengok real steel. berkobar okay nak tengok tapi afiq pulak kena balik awal nak kerja. haish. pilih punya pilih, kami decide nak tengok movie korean. SECTOR 7! sebab utama aku rasa tertarik nak tengok, poster depan gambar heroin dengan monster saling pandang antara satu sama lain. aitee. first impression jeh dah terfikir macam best. u know what? aku jenis tak suka bila orang cakap cerita tuh tak best jangan tengok. nanti membazir. setiap orang lain pandangan nya. jadi, aku memang tak heran orang nak cakap apa. kalau aku nak tengok, aku tetap nak tengok. bia aku yang judge sendiri baru aku puas hati. yelah, cuba bayangkan. kau punya semangat nak tengok cerita tuh. memang dah rasa macam tak sabar. tetiba ada makhluk yang cakap, tayah lah tak best ape semua. korang mesti rasa ala membazir lah nanti. jangan dengar! ikut diri sendiri okay. bukan selfish tapi pandangan sendiri pon perlu.






      Synopsis: Hae Jun is working as a marine equipment manager on an old oil prospecting ship. One day, a new recruit sinks to the bottom of the sea. Evidence suggests that it is not an accident and crew members begin to turn up dead, one by one. The few survivors soon discover an underwater creature. The viral monster infiltrated the ship through the drilling pipe and has been feeding on the crew to survive. Hae Jun and her colleagues' frantic fight for their lives begins.





Pelik kan tetiba sinopsis english. HAHA! copy paste lah senang. jimat masa dan jari tak penat menaip. kan mudah tuh. malas lah nak huraikan sinopsis sendiri. umpama buat sinopsis masa sekolah dan paling panjang lah dalam buku. sinopsis bila copy = pendek. sinopsis bila buat sendiri = berjelaaaaaa. dalam tak sedar, dah pon cerita apa yang jadi dari awal movie sampai habis. haha. hah, dan tak lupa:


"HB namin :) stop jadi budak paling becok, jangan makan banyak, kau dah cukup gemuk sampai mama bising sebab perut dah macam orang pregnant. haha. ILY!" dia senyum bila aku berjaya bawak balik kura kura ok. sekor jantan sekor betina. dia namakan yang betina 'shasha' yang jantan 'vitacare'. nama tanak kalah! up to you lah mok. hehe ;)

No comments:

Post a Comment