Saturday 5 November 2011

JANGAN BUAT LAGI.

PERANGAI.PERANGAI.PERANGAI


- HIPOKRIT-

Korang mesti faham kan macam mana? dan mungkin pernah lalui nya sekali. okay, hipokrit pada tanggapan aku orang yang suka berpura-pura tahap yang orang lain takan kenal siapa diri dia sebenar nya. macam nie 'bila jumpe senyum tanya khabar apa semua, bila dah jauh sikit jarak, weh dia tu kan nak tau takk...... mcm nie mcm nie. haaa' 'bila bersembang, kau baik lah, aku suka kawan macam kau, selalu belanja. bila tak belanja mulalah bercerita dia kedekut lah bhaii. duit bukan bawak masuk kubur pon' kalau hipokrit mesti akan ada mengutuk. seolah-olah dia paling baik. semua dia nak hide weh dari kita yang pasal jahat jahat. aku pon tak faham kenapa. tapi inilah realiti nya. for what nak hide bagai bagai. setiap orang ada baik ada jahat nya. just be yourself laa biebie!



- TIKAM BELAKANG-

Ini paling sakit hati. ya allah, sakit yang menusuk sampai ke ulu hati. nah kauu! korang bayangkan, selama nie baik gileh dengan korang tetiba dengar cerita buruk pasal korang. selalu nya kita tunding jari dekat sapa? mesti lah dekat kawan baik sendiri kan. tapi tak semua kawan baik jahat. ada jugak yang baik. kenapa kawan baik yang dituduh dan kena tuduh? KERANA, kawan baik insan paling rapat dengan kita. teman yang sentiasa dengar cerita kita. tak mustahil bila tersalah pilih kawan, hah terjadi lah tikam belakang. TAPI orang yang tak rapat sangat pon ada dalam senarai top ten okay. yang nie memang kena hati hati. benda baru kenal kau dah start cerita macam macam. sapa yang silap kalau jadi isu nanti. kau lah salah. takde sapa yang boleh kau salah kan melainkan diri sendiri. tambah tambah pasal maruah diri. kalau boleh simpan lah dalam dalam. mulut orang tak selama nya akan tutup, andai bergaduh satu hari nanti pasti terbongkar. dan yang dah sedia memekak memang tak boleh buat apa lah kan. so pls lah, elakkan jadi mangsa ditikam belakang. dan tolong lah jangan jadi si penikam penikam nih. untung kewww? pikir sendiri.



p/s: kawan yang digelar sahabat tidak akan sesekali bongkarkan ape yang dikongsi bersama. memang patut pon memilih kawan. sebab perangai bagai bagai. and one more thing, kalau kita ikhlas berkawan. insyaallah hidup kita tenang. setakat salah faham adat lah berkawan. pls be nice to others k :)


                     

No comments:

Post a Comment