Tuesday 11 October 2011

MAKAN MAKAN MAKAN.


NASI GORENG PATTAYA.
aku suka nasi nie dari nasi goreng kampung (ngk). NGK tak seceria macam nasi nie.
see, banyak kan color, meriah rasa bila nak makan. tak lah suram jeh.
lagi satu, cili sos tue yang buat aku berselera.
sememang nya, bila makan takde cili sos aku rasa tawar ah. tak tau kenapa ==



NASI AYAM MADU.
aku tak suka makan nasi ayam yang tak berkilat.
aku nak yang bersinar kilat nya. haha! baru aku berselera.
aku hanya makan bahagian kepak atau dada sahaja ok. bahagian paha pun boleh laaaaaaaaa.
agak agak kalau bagi aku isi, memang tak habis lah.
muak lah makan isi ayam!



TOMYAM CAMPUR.
tapi aku selalu tak makan udang.
dan akan ada lah sesi derma menderma dekat sesape yang makan dengan aku.
untung apa. haaaa.
bila makan tomyam, aku suka yang merah pekat.
bukan sebab aku suka pedas gegila tapi sedap lah.
kalau aku tengok tomyam yang cair, color tak merah...
aku macam malaih nak makan.
baru aku perasan, bila makan tomyam, aku lagi banyak makan bawang dari isi tomyam.
dah boleh wujudkan tomyam bawang dah. haha!



CHICKEN CHOP.
ayam makan, kambing tak makan.
hati teringin nak mencuba tapi mengenangkan bau hamis kambing. arghhhhh, terus tak minat!
kepala pon boleh tahan macam nak pecah menahan sakit bila makan daging kambing.
so, jalan terbaik --> tak payah makan :)
kalau singgah mana mana kedai, ikut hati nak order makanan nie jeh.
 tapi malas ah nanti kebulur nak nasi tengah malam dekat rumah.
benda perut melayu tulinnnnn. haha.



YOGHURT DRINK.
dah lah kurus, lagi minum benda alah nie.
eh tapi sedap, korang patut try lah sendiri :)
fav aku, strawberry flavour.
takde strawberry baru lah aku try flavour lain.
tapi macam frust ah bila takde strawberry. hee.



NESLO AIS.
ini fav aku nombor satu weh!!! :DD
aku dah ketagih agak nya dengan neslo ais nih.
bukan nak cakap apalah, tapi ada orang cakap nanti beyak (berak) keras lah sebab pekat, tak sedap lah.
argh, do i care?! ;p
haaa, setiap kali order neslo ais, aku sentiasa akan ingat kan orang yang ambil order tuh.
'neslo tue buat pekat pekat tau'
pernah aku dapat neslo cair, whattheF!
aku terus tak minum, sebaik air mineral sentiasa disisi.
bukan cerewet doe, benda dah pesan.
lupa nak bagi tau tukang buat air? alasan sebab lupa, rejecttttt!!



TEH O AIS.
kalau neslo ais yang aku rasa tak sedap for the first time aku try,
tak kira lah dekat mana mana tempat aku pergi.
aku akan order, teh o ais.
air paling simple, air paling murah. hehe.
padahal dekat rumah, hari hari minum ==


FAMOUS AMOS.
sedap kan cookies nie :)
harga okay and isi dalam banyak kot.
untuk aku makan sorang cukuplah.
tapi kalau nak share, tak sure ah. hehe.
semalam aku makan cicah yoghurt drink *berry flavour*
boleh lah rasa dia, tapi tak ummpphh macam biskut kosong cicah air teh o kott. HAHA!

SNICKERS.
aku hargai jasa baik dia!
 saat saat aku lapar nasi, dapat makan snickers nie, kenyang lah jugak.
tapi tak lah tahan lama kenyang nya, nasi wajiblah ada. hehe.
snickers nie fav babah since sekolah lagi :)
so, kalau dia nampak aku makan.
memang kena share ah. haha. beli laen pon bolehhhhh



ROCKY.
aku macam tak sengaja beli sebab nampak macam sedap.
and time sekolah pon, aku tak amek pot sangat benda alah nie.
sebab time sekolah aku terlampau sangap hacks. HAHA!
hacks merah ok, bahanggggg. haha.
tapi apa apa pun, rocky nie not bad lah kan.
fav flavour aku, chocolate.
ada kawan aku suka strawberry tapi kenapa aku makan rasa tawar huh? ==
takan nak letak cili sos kot. haha!


CLOUD9.
haa, chocolate nie mama punya fav pulak.
kira dari dia lah, aku pandai makan.
kalau dia tak belikan, makan depan aku time kecik2, dari sapa lagi aku nak tau.
aku berjinak dengan cloud9 dulu then baru up snickers. haha.
benda harga jauhhhhhhhhhhhhh beza kot. haha!




HIGH 5 IKAN BILIS.
dipagi hari, aku perlukan roti ini untuk mengalas perut.
kadang takde, aku kena beli yang flavour chocolate lagi satu tuh.
tapi kalau makan benda manis tak kenyang, that's why aku nak benda pedas sikit macam roti nie.
tapi tolong eh, jangan bagi flavour tuna.
tak sukaaaaaaaa.




Ehem, sebenar nya semua nie memang akan ada dalam list aku setiap bulan untuk makan. tapi sekarang dah jadi setiap minggu aku makan. dah kenapa? -.-' selera makan mula over sejak raya hari tue. tengok tengok, pengaruh kuat dari raya sampai sekarang. dan macam susah aku nak biarkan perut aku berbunyi mengikut perlbagai rentak irama dan lagu. haha. fully loaded everyday! weeeeeee. bila nak gemuk? INI AKU TAK TAU NAK JAWAB MACAM MANA. dah, jangan tanya -.-' bhoiii!

No comments:

Post a Comment