Tuesday 4 October 2011

BILA ADIK NAK PMR!

hye! hari nie angah ambil exam PMR. woah, relax. aku tau die cuak, nervous gileh dari semalam. aku boleh perasan sangat. semalam, aku balek dari kerja, die dah mengadap pc since pukul7 aku rasa. aku sampai rumah pukul8 something. die tak cakap banyak pon, tapi memang selalu die yang paling diam. so, takde ape yang pelik. haha. kakak die jeh yang kecoh tak boleh control. bhaha. bia bia. seriously, die maen game umpama esok takde ape ape. memang pelik lah aku. tapi die cool, itu dah cukup bagus. kalau gabra sangat pon tak boleh jugak. nanti ape pon tak jadi. percayalah, kakak dah makan garam dulu dari kau. cewahhh! focus nya die maen game tak payah cakap lah. mata menatap screen, tangan memegang kemas mouse dimeja. ahaaii. aku pon mule lah bersembang:

me: kau esok exam ape ngah?

angah: bm 1, bm 2 dengan agama.

me: dapat keh jadual exam yang macam buku tuh?

angah: dapat.

me: kau tak reti nak buat last revision keh?

angah: otak aku dah penoh.

me: selamberr penoh, jgn gigil habes esok dah laa.

angah: *diam seribu bahasa, layan game dengan tekun*

ringkas perbualan kami? dah biasa. bukan tak mesra tapi die memang susah nak bercakap weh. ade emas dalam mulut rasa nya. kami bagai langit dengan bumi. dari segi macam macam lah:

-die paling diam, aku paling kecoh.

-die paling cool, tenteram sepanjang masa, aku paling gelabah tahap kronik. kesian..

-bile kena marah, die senang menangis. gua tak, jiwa keraih. haha

-bile basoh pinggan,bunyi pinggan die paling kuat lah haii. aku dengan lemah longlai ok. haha

-die suke buah salak (alaa, yg macam kulit tenggiling tuh) tapi aku tak suke. kelat woih!

-die besar dari aku, aku kecik dah macam adik. so, die jaga aku! hahaha

-die tinggi dari aku, JEALOUS! ini tak boleh terima. sob sob

macam mana pon perangai die, die tetap adik aku. tipu lah kalau adik beradik tak pernah bergaduh. tapi bagi aku, normal lah. masam muka? normal laa tue. dari saling maki hamun antara satu sama lain. lagi tak manis kan. so, better diam kan diri. diam bukan bermakna kalah ok. biarlah keadaan tenang. kalau dua dua panas, ape pon tak jadi. bak kata pepatah, air yang dicencang takan putus. *lepas pukul10, die buat revision ok. bersungguh, naisss*


advice untuk angah:
"sebagai kakak, aku syg kau ok. adatlah kite kadang bergaduh sampai aku rasa nak rembat jeh muka kau tapi i do love you my sister. a lot! aku tau kau nervous gileh nak jawab exam, semalam kau cakap dekat aku. tapi just do your best ok. make us proud with you. buat betol2 kalau nak masok aliran yang kau suke. aku harap kau tak nervous teghok teghok. kalau nervous, bayangkan muka aku. insyaallah dapat jawab. hahah"


No comments:

Post a Comment